Isbjörnen



En underbar kväll med isbjörnar, rosapantrar, dans, sång, spel och massa mat!
Tack för kvällen Anna ♥ 


Party all night long

Efter en jobbardag ser jag fram emot 8 helt lediga dagar = 8 sovmorgonar i rad!
Sinnessjukt, men så galet underbart!

Ikväll blir det utgång på Oscars med mina underbara tjejkompisar. Ska bli jättekul!
Först blir det förpartaj och matlagning hemma hos Anna.



Skål och glad Halloween allihopa!


Autumn


Onsdag

Idag har vardagen rullat på som vanligt, på middagsrasten var jag ute och hittade en så Linnea butik!
IN-EX  heter butiken, ligger nästan vid kungsportsplatsen. Där finns allt för pyssel och måleri.. billigt!
Hem fick jag med mig en trådrulle.. som jag letat överallt efter! Ska användas till julklappar, rosupphängning etc..

Tummen upp!
Nu ikväll har jag vart hos Anna och haft vår Bonde-kväll... som tyvärr inte kommer bli mer nu när jag flyttar hem igen.
Mysigt med muffins och choklad!
Nu ska jag faktiskt sova.. nästsista praktikdagen imorgon!
Puss

Inspiration


Nu kollar jag på Äntligen Hemma... inredningsprogrammet jag följt sen jag var 5 år... nu 13 år senare är Martin Timell lite gråhårigare dock..
- Men jag tycker fortfarande att det är lite mysigt att kika på fast jag måste erkänna att det var lite roligare förut.

Ännu en dag på Blomrum har gått... vill ni kika in på deras hemsida så är det www.blomrum.se
En helt fantastisk butik!


Mörker

Trött efter en dag på jobbet, har blivit en riktigt lugn slappar kväll.
Jag fick förfrågan om att hålla en kurs för LRF med julgruppspyssel innan och jag tackade ja. 
Jag saknar min älskling, så tomt att knappt få träffa dig alls längre ♥ Men snart, snart kan vi träffas lite oftare igen!
Natten och mörkret har lagt sig över staden.. så alldeles snart dax att krypa ner under täcket och sova.. zzzz..


Lycka

Carpe diem

Himlen är oskyldigt blå

Idag har jag Anna och Karin fotat höstfoto i Slottsskogen.. vädret var inte riktigt med oss.. men.. är det höst så är det!
Ni får en försmak på fotograferingen här, tänker lägga ut en liten bildserie sedan när jag fått alla bilderna.
Ikväll var vi på bio "Himlen är oskyldigt blå" jag tyckte den var bra!



Helg

Ha en underbarhelg allihopa! Själv ska jag bara slappa, jobba och mysa!




                                             ♥


21 Oktober 2010

Torsdag, mina händer tar verkligen stryk av det här yrket! Handledsskada... blodiga sår... taggar i fingerspetsarna.. det gör ont överallt i mina stackars händer.. dessutom torkar de sönder i detta väder!

Idag har jag jobbat hårt på jobbet.. jag och Niccolina bärde runt på världens tungaste soffa.. ut på NK mitt i Göteborg.. svinjobbigt och pinsamt men galet kul!
Sen har jag gjort 3 begravningkransar.. varav en helt i brudslöja.. så himla fint! (Som en stor härlig kudde till krans)

Exakt såhär, fast denna är tagen från internet bara för att jag är dålig på att ta med kameran till praktiken.
Tror vi ska använda oss av liljor istället för Kallor dock.
Sedan gjorde jag en blomsterkrans med blomster. Och en dekoration till en cypresskrans.

Jag är riktigt dödstrött efter ett träningspass och långdag.. nu ska jag packa ihop min snygga resväska och imorgon vid 18.42 går tåget hem mot Varberg!
Godnatt och sov gott

Morgonstund

Ännu en liten stund över på morgonen, härligt!
Idag hoppas jag blir en intensiv dag på jobbet och senare blir det självklart Bonde hemma hos Karin och Anna.
På söndag ska vi ta härliga höstbilder här i Göteborg, så jag hoppas vädret blir soligt och fint så kommer det bli toppen!

Minnen -  Grekland 2010 ♥

19 Oktober 2010

Dagarna rullar på...
Men jag har så underbart kul! Varje dag!

Vet ni vad jag är sugen på just nu? Plocka fram en målarduk och akrylfärg och bara splascha på färg i alla möjliga nyanser!! Göra ett riktigt galet konstverk.. så fräckt! Så modern-konst.
Något att skriva i idéboken.. som jag inte riktigt startat på än.. allt samlas på hög i mobilens anteckningar istället.. inte så bra... men någon gång i framtiden kanske jag kan få inviga min idébok.

 


Måndag

Då började veckan om igen, har jobbat, simmat och lagat mat. Nu tänker jag bara slappa lite och prata några samtal i telefonen.
Idag är här verkligen höstrusk!! Men lite mysigt är det allt får jag lov att säga.. tänk filt, bok och tända ljus.
Dessa mysiga vinterskorna köpte jag i fredags, man måste ju ha lite att kompletera till de andra stövlarna jag har. Riktiga mysskor kommer detta att få bli. Köpte dessutom ett par supermysiga gråa raggsockar på indiska. Helt underbara!


Kladdkaka

Jag har precis gjort kladdkaka, sjukt gott! Blir ni sugna så finns receptet här.


Ingredienser              Ugn: 175º
                                   15-20 min

2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt




Söndag

Har varit en intensiv helg som ni kanske förstår eftersom jag inte hunnit befinna mig vid datorn sedan i torsdags.
I Fredags tog jag tåget hem och hade lugnmyskväll med bästaste till Idol.
I lördags bowlade vi ett gäng och några av oss gick sedan ut på staden för att utforska Varbergs nattliv. Toppenkväll, synd bara att det råkade infalla just den dagen Sanna hade sin 18års partaj!
Menmen.. Sanna får firas vid annat tillfälle istället!
Idag har bara vart en stor promenaddag i det fina härliga höstvädret.

- Jag förstår inte men mina öron.. måste vara extremt frusna av sig.. måste ju börja använda mitt "fina" pannband nu igen nämligen.. för så fort jag går utanför dörren så tror jag mina små öron ska ramla av, av kyla..
Har faktiskt letat lite efter sötare pannband.. varenda matrast nu.. men hittar inget sånt som faller mig i smaken riktigt.. men jag har ju 2 veckor och 10 matraster till på mig att hitta det perfekta till just mig!

Fredag

Varberg nästa!


Torsdag

Fullspäckad dag idag på praktiken. Har vart och leverat blommor inne på NK och faktiskt gjort min första kistdekoration idag! Jättekul! Jag gick en sväng på Nordstan efter jobbet, köpte mig en ny mascara :)
Nu är jag dödstrött men överlycklig att det är fredag imorgon för då får jag träffa världensbästa ♥


Saknar dig ♥

"Dreams about you"

Godnatt ♥

13 Oktober 2010

Om en timme är det äntligen dags för bonde söker fru!
Nu ska jag ta på mig massa kläder och leta reda på ett par vantar sen ska jag cykla ned till Anna o Karin.
Här har blivit så ruskigt kallt på kvällarna!!!


Godmorgon

Onsdag idag, bara två dagar kvar till fredag och helg!
Gick upp lite tidigare idag för att David pluggar kinesiska.
Jag tror att detta kommer bli en toppendag, verkligen!
Nej nu måste jag springa ner till bussen... Puss


Morgonutsikten

12 Oktober 2010

Trött efter en underbar dag på praktiken!
Handlade på Fokus innan och köpte mat till veckans kommande dagar.

Just nu sitter jag faktiskt och klurar på julklappar och födelsedagspresenter till nära och kära...
...alltid lika svårt, men alltid lika kul!
Har ju matraster mm.. nu när jag är i storstaden så man får ju helt enkelt passa på!
- Måste erkänna att jag i söndags köpte julklappaspapper för 100kr..! Men det är ju SÅÅ kul att slå in fina paket!
Har ni några kul julklappsidéer kanske?

Jag vill bara förklara att i lägenhetshusen där David bor finns det en simbassäng som man får långa gratis... där var jag och simmade igår (förklaring till Moa).

Nu ska jag duscha, sen väntar nya jobbäventyr och imorgonkväll ska jag titta på Bondesökerfru hemma hos Anna Arvidsson och Karin.


Pratade precis med älskling.. bara 3 dagar kvar tills vi ses igen ♥

Moss-stolar


Här kommer som jag lovat några bilder på mina moss-stolar jag gjorde igår.



"Från och med du"

Efter en lång tur i de underjordiskagångarna här under studentlägenheterna.. långt nere i källaren så kan man springa under och mellan höghusen och tillslut kom jag fram till poolen, jättefräsch!
Där simmade jag runt, i slutet helt själv till "WakaWaka" och "Oscar Linnros - Från och med du"
Nu sitter jag med en kopp te i handen, lyssnar på "luminary Ones med Rebecca & Fiona" och sitter och tänker på min älskling ♥






11 Oktober 2010

Måndag och min första jobbdag på Blomrum.
Har varit en riktig toppendag!
Har vart ute och levererat blommor till kontor och till olika begravningar. Även levererat korgar och stolar till ett bageri. Vilket resulterade i att jag verkligen fick en inblick över hela Göteborg idag och fick lite sol på näsan.
När vi kom tillbaka till butiken fick jag göra moss-stolar. Precis som det låter, man klär in stolar i mossa och kuddmossa.
Supermysigt men så galet enkelt. Nästan så man får lust att mossa in lite av varje nu när man kommit hem.
Tänkte visa bild men har dock ingen tagen bild ännu så får bli en bild på min fönsterutsikt här från 7:e våningen istället så länge.
Nu ska jag och David äta lax och sen tänkte jag gå och simma.



10 Oktober 2010

Nystart...

Idag har jag tagit mitt pick och pack och flyttat upp till Göteborg för tre veckors jobb, minus lite helg.
Skaffat spårvagnskort och åkt runt i hela Göteborg.
Nu ikväll har jag handlat mig lite mat och jag hann precis upp till brors lägenhet för att få se Lisebergs "la grand finale" fyverkerier från fönstret.
Det finaste med storstaden måste absolut vara ljuset över staden på kvällen! Finare utsikt från sängen får man faktiskt (inte för att skryta) leta efter!

Nu ska jag snart sova, för att vara totalt utvilad för en första dag på Blomrum imorgon.


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0