30 November 2010

Usch så tråkigt att inte vara helt kry, jag vill ju träna och vara frisk!
Idag har vi hållt på med aktier men jag hade nog behövt en lektion i ekonomi av mina ekonomexpertvänner (moa och monika)!
Nu tänkte jag vara duktig och kolla nyheterna (bara för att jag ska lyckas lite bättre i vår nutidorientering test) på samhällslektionerna.
Nu har jag gjort klart adventsfatet till min svärmor Cecilia också :)

Pusspåer!

Godmorgon

Samhällskunskap på G.

Vinterpromenad

En liten promenad piggar verkligen upp efter en dag med plugg. Här är iskallt men det är ganska mysigt faktiskt, Elin höll mig sällskap och vi drack precis varm choklad med grädde (så galet gott) nu har vi kollat balklänningar och jag tänkte snart sova.
Godnatt.

Måndag

Studentmössan provad!
Skidresan bokad!


Grr.. hoppas vi hinner bli lite brunare och sexigare till studenten....

All I want is you - U2

Igår sålde jag julstjärnor så det bara knakade om det, sen städade jag HELA HUSET... handlade och började förbereda kvällen med mina älsklingar Anna och Karin ♥
Vi gjorde räkmackor och kollade på " Dear John " ... tårarna rann och ja... vi hade det galet mysigt helt enkelt!

Nu har jag gjort mig iordning för att åka på julklappsshopping med Linnéa och Paul. Nu ska här köpas julklappar så det bara knakar om det!!! Falkenberg har skyltsöndag tror jag det heter så det kommer bli så mysigt!



It's time for Africa


Fredag

WAKAwaka... grymt var ordet! Bilder kommer snart, eftersom här inte finns något minneskortläsare på denna datorn.

Fullt upp!

Ett fullspäckat liv... om jag är dålig på inlägg...

SNÖ

Jesus vilket väder här är ute! Igår badade jag bubbelbadkar, superhärligt!
Nu när jag skulle gått till skolan.. här var ju en halvdecimeter slask på gatorna... fick bli cykel.. usch! Ska det komma snö så ska det göra det på riktigt!!!
Jag har börjat få lite Afrika-idéer nu....
Nu blir det samhällslektion.... (hoppas vi inte får några läxor)!

Pussochkram

22 November 2010

Nu ligger jag och slappar i soffan efter skivstångspasset, mitt sällskap är halv åtta hos dig/mig? och biggest loser. Så skönt att kunna vila utan att ha några måste krav en kväll!
På torsdag är det studentfest.... (jag har panik, vad ska jag ha på mig?)
Afrika????!
Tips... någon?


Måndagmorgon

Det har varit en riktigt lugn men intensiv och bra helg. Fått saker gjort och det är härligt!
Här snöar som bara den ute nu (lite mysigt)... idag kommer jag jobba med en julborduppgift till världens coolaste skybar i Bangkok på floristtekniken. Nu har jag hittat ännu en sak jag vill göra innan jag dör.…
... Gå på Siroccos restaurang i Bangkok!!


Så grymt häftigt... så ska någon till Bangkok.. jag hade inte tvekat en sekund!

Julmarknad på Tjolöholmsslott


Stämningfullt var det iallafall!

NOVEMBER

Igår blev en galen dag med Erik Grönwall (tummen upp) och Soppatorsk på motorvägen (tummen ner).
Hinner inte skriva mer nu, om här inte börjar snöa blir det julmässa snart!
Puss

Tråkigt

Jag har så tråkigt nu i skolan.... kan inte koncentrera mig.
Vi sitter här och diskuterar vad vi ska klä ut oss till på "Africa" istället.... (hemligt)


Onsdag

Idag har vart en riktigt intensiv dag! Från nationellt svenskaprov till möte med externhandledare till mossplockning i skogen...... De stannade en gubbe och frågade vad jag och Karin gjorde när vi kom med en stor röd filt full av mossa mellan oss.... han trodde vi var skumma (och jag tror han trodde vi hade ett lik vi gick och bärde runt på i skymningen) SCARY!
Direkt hem för att äta sedan cirkelfys med goda vänner... nu har jag satt mig i soffan och ätit och är helt slut. Loggboksskrivande och sedan ska jag hugga tag i nationellaproven muntligt.... SEGT!

PUSS

Kärleksdagen

2 år... en evighet... ett liv... ett du och jag ♥
Jag älskar dig och idag är det vår dag ♥

Jag önskar så jag kunde träffa dig idag den 16 November 2010... för idag är det vår dag... tur är väl att vi vet hur man gör för att ta igen dagar när man inte träffats på länge!



♥ I LOVE YOU baby

Inspiration inredning

Jag måste bara tipsa er om några gratis inredningstidningar här på nätet. Underbart med gratis inspiration tycker jag... som rent ut sagt knarkar inredningstidningar.

http://www.lonnymag.com/
http://covetgarden.com/
http://www.ruemag.com/



Måndag

Måndagmorgon igen, jag har precis haft utvecklingssamtal och pratat om framtiden.
Nu sitter jag och försöker formulera frågor till vår externa handledare som vi ska träffa på onsdag inför mötet med kurorten.
Idag är det skivstångspass som gäller, Svenska nationella ikväll... på onsdag har vi nämnligen det skriftliga... det muntliga har jag också börjat fila lite smått på.
Jag är också lite sugen... om tiden räcker till... att göra dörrkransar i mossa för att få in höst på väg mot julkänslan utanför hemmet.
Puss!

Christian 20år


Fredag!

Nu sitter jag i skolan, idag har jag gjort en bukett i formalstil till min pappa på farsdag.
Nu ska vi få info om högskoleutbildlingar... och jag börjar inse att jisses... vi är ju snart vuxna?
Ikväll blir det släktkalas hös min pojk... och jag kommer svälla upp som en liten ballong av all tårta!

Kyss ♥

Grattis!

Grattis världens bästa pojkvän ♥

PUSS PÅ DIG!

Zumba!!!

Efter en fullsmäckad skoldag med craftdesign så gör jag mig nu redo för en danslektion i zumba tillsammans med Elin och Louise.
Jag vill inte veta hur galet osexig jag kommer vara under träningspasset idag men pinsamt lär det bli.
Elin lurade precis i mig att hon skulle dansa i långkläning? Men haha blir nog träningskläder för oss alla istället för långklänningar... haha

Puss.

Projekt


Idag har jag och Karin jobbat som bara den med projektet.. vi har testat praktiskt och vi har funderat ut material osv...
Vi har även ringt ett företag och blivit sponsrade med material för 500kr! Underbart!
Nu sitter jag vid min fina Mac data... ska ladda upp bild lite senare så ni får se!

MAC

Nu har jag en egen skol-dator! Så snygg!

8 November 2010

Nu har jag vart i skolan och på skivstångspass... nu blir det plugg och lite pyssel.
Jag är lite sugen på att göra mosskrans till dörren här hemma, eftersom jag och Linnéa plockat galet mycket mossa så måste jag ju mossa upp den.
Imorgon kommer jag ha min första samhällslektion som kommer innehålla en intruduktion av våra nya datorer.
Eftermiddagen blir det projekt och då ska jag och Karin jobba vidare med C-Design.

Puss!


Munday morning


Idag är det en solig måndagsmorgon och jag är inte jätte pigg på att gå till skolan.
Men det kommer nog... förhoppningsvis.
Imorgon kommer vi få våra nya Mac datorer... wiiie!



                                                                                                                              2009


Sunday

Imorgon är det skola igen... känns konstigt, har inte vart i skolan på fyra veckor!
Nu sitter jag ute i solen (underbart) läser lite i svenska nationella häftet och surfar lite.
Om ett par timmar ska jag åka till Anna och därefter blir det lite träning.
Ikväll ska jag gosa med Christian och sen är det bara att förbereda skoldagen imorgon...


Lördag


Jag måste bara kalla detta för en riktigt nostalgi-lördag... precis som gamla goda tider!


Morgonen började med att jag och Jossan bakade pannakakor till frukost till oss alla tre.


När jag kommit hem körde jag till Linnéa och vi plockade svamp ihop.
Så underbart gott!
Vi gjorde svampstuvning på varma mackor.


Trattkantareller


Kvällen spenderades på Gabriels fest där hela kalaset badade mega badtunna. Så härligt!
Jag var dock lite dålig med kameran = no pictures.

LIKA SNYGGA NU SOM DÅ...

2010


2006


2005

Bokhylla

Jag lovade för några dagar sedan att lägga upp bild på bokhyllan jag byggde.
Stommen var en pall (sån man kör runt med truckar).

Före:


Efter:


Torsdag

Sen... sen... torsdagkväll = snart fredag = snart inget lov kvar
Vart tog veckan vägen?
Jag har spenderat två heldagar med min älskling som har varit helt underbara! ♥
Igår var vi nere vid havet gick långpromenad, tränade, lagade mat och tog det lugnt. Idag var vi nere på shopping i halmstad... blev intervjuade och filmade av tv (nej vi kom aldrig med) skrapade 8 trisslotter varav 3 var vinstlotter.. lagade mat igen och bakade en underbar morotskaka.
- Du är underbar!

Imorgon ska jag fixa och dona lite på dagen och på kvällen ska jag träffa mina underbara vänner Josefine och Sanna, var längesedan vi hade en alldeles egen kväll för oss tre!

Nu är det sovdax!
PUSS

Kärlek

                                                     ♥

Måndag

Första riktiga lovdagen idag, underbart!
Idag har jag storstädat mitt rum... och då kände jag att det fattades en bokhylla... så jag byggde en (visar bild imorgon).
Jossan och jag tog en promenad och pratade igenom allt som hänt sedan förra gången vi sågs efter det var det skivstångspass på schemat och det var riktigt härligt att få trötta ut musklerna rejält.
Det här kommen bli en toppen vecka!

Puss

Höstmiddag


RSS 2.0